erwinannemie.reismee.nl

Onderweg naar Napier

Vanochtend moeten we alweer afscheid nemen van een heel fijn plekje. Het is maar goed dat de hele reis al vastgelegd is, anders waren we waarschijnlijk nooit van het Noordereiland afgekomen...
Maar goed, vandaag staat Napier op de planning en daar heb ik echt super veel zin in!!

De reis er naar toe verloopt eigenlijk zonder problemen. En weer hebben we andere landschappen om doorheen te rijden. Vooral het eerste stuk is deze keer wat vlakker (en volgens Erwin dus ook wat saaier...).
Maar, liever hier aan de andere kant van de wereld wat rustiger moeten rijden ivm. wegwerkzaamheden, dan thuis door kunnen rijden op de snelweg....

Onderweg houden we nog twee keer pauze. De eerste keer is bij de Haku Falls. Een kleine, maar hele krachtige waterval met opvallend blauw water. We hebben er een stukje voor moeten lopen, maar het was zeker de moeite waard.

En de andere pauze was bij de Waipunga Falls. Twee watervallen dus (of eigenlijk drie), maar totaal verschillend van elkaar.
Waipunga Falls lag gelijk naast de parkeerplaats. Hier hoeven we dus geen moeite voor te doen. Maar we zijn toch nog steeds onder de indruk.

Het hotel in Napier is snel en makkelijk gevonden. Deze keer hebben we een zeer ruim en modern ingericht appartement. We hebben zelfs een wasmachine en een vaatwasser. Wat een luxe!

Maar voordat er ook maar iets van huishoudelijke taken worden verricht, gaan we eerst naar het strand...
Napier kent geen zandstrand, maar een strand met zwarte steentjes. En iedereen die wel eens bij ons naar het toilet is geweest, heeft ongetwijfeld ook wel eens zwarte steentjes zien liggen. Die heb ik 20 jaar geleden van dit strand meegesmokkeld in nota bene dezelfde rugzak die we nu ook bij ons hebben. En ik vind het onwijs gaaf om nu weer op datzelfde strand te staan. Het is echt heel bijzonder.

We lopen een stukje langs het water en dan over de Marine Parade weer terug naar ons hotel. De rest van de stad bekijken we morgen wel.
Maar ik ben blij om Napier weer te zien, en volgens mij is Napier ook blij om ons (weer) te zien.

Eenmaal terug in ons appartement, wordt de eerste was gedaan en maakt Erwin ruzie met de kookplaat. Maar het lukt hem uiteindelijk toch om een heerlijk bord pasta op tafel te krijgen.
En na het eten lopen we nog een keertje terug naar het strand. Vandaag is volle (bloed)maan en die willen we natuurlijk ook nog zien. We maken nog een paar mooie foto's. En daar waar het bij jullie bijna tijd zal zijn voor de lunch, kruipen hier twee zeer tevreden mensen weer lekker onder de wol!