erwinannemie.reismee.nl

Dag 2 in Rotorua

Vanochtend zijn we, zoals gepland, niet vooruit te branden. We luieren een eindje weg en genieten van een uitgebreid ontbijt met uitzicht op de tuin en een prachtig landschap.
Even voor de instagrammers onder ons... Waarom zou je zoveel moeite doen voor een perfecte flatlay-sfeer foto, terwijl de echte sfeer, de realiteit, zoveel leuker is??

Rond de middag besluiten we dat we toch nog wel iets willen doen vandaag. We gaan de Redwoods Treewalk walk doen. Dit is een wandeling tussen de boomtoppen. In dit geval eentje over 23 hangbruggen met 22 platforms. De wandeling is 553 meter lang, en op het hoogste punt is hij 22 meter. Ik vind het super knap van Erwin dat hij dit durft (het was zelfs zijn idee), ondanks zijn hoogtevrees. En opnieuw genieten we weer van alles wat we zien.

Na deze wandeling drinken we nog een kop koffie en genieten we van de omgeving en de rust. Totdat deze verpest worden door een stel Hollanders. Niet te geloven, dat je die al van een kilometer afstand herkent. Maar waarschijnlijk komt dat vooral door het volume van hun "lompe communicatie"...
Gelukkig kunnen wij incognito blijven, maar een beetje plaatsvervangende schaamte is er wel...

En als we dan toch in de buurt zijn, dan rijden we ook nog even door naar Lake Okareka. Hier kunnen we een korte wandeling doen van in totaal 4 kilometer (heen en terug).
En hier kan ik eigelijk maar 1 ding over zeggen... WAUW!!
Het lijkt wel alsof we door een Bob Ross schilderij lopen. Ik blijf me verbazen over het uitzicht, en over hoeveel kleuren groen er te zien zijn. Wat een verborgen parel is dit.

Na het eten gaan we terug naar ons huisje om onze zomerkleren te verwisselen voor een lange broek en een dikke trui en dan gaan we nog een keer terug naar de Redwoods Treewalk. We hadden vanmiddag een combo ticket gekocht en dat betekent dat we ook nog een keerje na zonsondergang terug mogen komen.
De route is hetzelfde, alleen nu met verlichting, waardoor er een mooie, bijna sprookjesachtige sfeer ontstaat.

Voor de luie dag die we eigenlijk gepland hadden, hebben we dus toch weer heel veel nieuwe, mooie en bijzondere indrukken opgedaan, die we zeker niet hadden willen missen.
Het is ook al bijna middernacht voordat we weer in ons huisje zijn, dus vandaar dat jullie even een dag op het verslag hebben moeten wachten.

Het weer is hier trouwens wel heel bijzonder. Het was vandaag de hele dag zo'n 15 graden. Maar de straling van de zon is hier zo sterk, dat het voelt alsof het 25 graden is. We moeten hier ook goed de zonnebrand blijven smeren, en de hoofdjes waren toch nog aardig rood aan het einde van de dag...

Susanne

Prachtig!!

Jenny

Mooi die wandeltocht over de bruggen, vooral 's avonds met lampjes! En zelfs een kiwi in de spotlight 😉.

Carlo en Patricia

Schitterend, wat een prachtige dag weer!😍

Richard

Prachtig en heerlijk om mee te genieten van jullie vakantie. Hebben jullie een ECHTE kiwi gezien of is deze gestaged?

Annemie Sturtz

Sjiek he, wat ze tegenwoordig allemaal met licht kunnen. Deze kiwi is volledig gestaged, maar zag er inderdaad wel levensecht uit (behalve dat hij ongeveer vier keer zo groot was als de echte kiwi's).

Peter

Wowwwww wat mooi!!