erwinannemie.reismee.nl

Verjaardag in Auckland

Vanancht hebben we goed geslapen. Maar we waren ook echt kapot moe...En vanochtend stond ons een heerlijk ontbijt te wachten.
Maar dat niet alleen. De eigenaren van de B&B hadden ook een taart gemaakt voor Erwin en er was een stapeltje verjaardagspost. Het was een grote verrassing. Erwin, maar ik eigenlijk ook wel, heeft er enorm van genoten.
Dus heel erg dankjewel aan iedereen die aan deze verrassing meegeholpen heeft!!

Na het ontbijt worden de spullen ingepakt, inclusief de regenjassen, en vertrekken we richting het busstation. Heather heeft ons goede instructies gegeven, die we natuurlijk weer niet allemaal evengoed onthouden hebben. Maar met een beetje geluk stappen we toch precies op juiste plek uit.

Onze eerste stop van vandaag; de Sky Tower.
De Sky Tower is geopend in 1997 (de bouw heeft 2 jaar en 9 maanden geduurd). Hij is 328 meter hoog en weegt 21 miljoen kilo. En hij is zo stevig dat hij een aardbeving met een kracht van 8.0 op de schaal van Richter zou moeten kunnen doorstaan.
En wij mogen vandaag genieten van het uitzicht op verdieping 51 (186 meter hoogte) en verdieping 60 (220 meter hoogte).
Daar genieten we ook van! En ook Erwin durft het aan om over het glas in de vloer te lopen (dat net zo dik is als het cement waar je anders overheen loopt).

En net als we bedenken dat we het toch echt wel heel erg goed hebben en hoe indrukwekkend het allemaal is, zien we een regenbui aankomen. Het uitzicht verandert heel snel, en de mensen die na ons komen, hebben veel "gemist"...

We wachten tot de bui over is, en lopen dan naar het havengebied. Hier boeken we de ferry naar Devonport, een andere buitenwijk van Auckland. Heather had ons dit aangeraden, omdat de ferry goedkoper is dan de officiele haven cruises, terwijl je wel hetzelfde ziet.

Ook hier genieten we van het uitzicht. Maar ook in Devonport regent het.
We maken gebruik van deze omstandigheden en eten een late lunch bij een lokaal koffiezaakje.

Als het weer droog is, wandelen we nog een stuk door Devenport, dat bekend staat om zijn Victoriaanse huizen. Het ziet er ook echt allemaal heel leuk uit. We lopen langs de waterkant terug, waar we nog een laatste mooie uitzicht hebben op de skyline van Auckland.

Daarna gaan we weer terug naar onze B&B, waar we lekker gewoon wat boterhammen eten, en nog een spelletje Skipbo spelen.
En dan is deze eerste dag al voorbij. Het was een mooie dag en een hele bijzondere verjaardag voor Erwin.

* Vandaag geleerd van Roy, de eigenaar van de B&B:
In Nieuw-Zeeland houdt men van goede koffie. De flat white, is hier ook uitgevonden. Dat betekent dat ieder koffiezaakje dat je hier tegen komt ook alleen maar goede koffie verkoopt.
"You know, the ones with the bearded guys and the girls with their armes covered in tattoos. But don't trust the ones with the girls with beards..."
Een tip die we natuurlijk ook graag met jullie delen...

Mam

Wat geweldig om zo je verjaardag te vieren.Slaap lekker

Harry Van beek

Geweldig, van harte gefeliciteerd

Diana H.

Proficiat Erwin met je nieuwe levensjaar. Weer zo’n mooie foto’s die glazen platen in de vloer daar loop ik ook niet over heen bij de “Lus” in Linne hebben ze ook zo iets boven de wijnkelder niet te vergelijken waar jullie daar liepen🤣🤣🤣 Fijne dag 👋